Головна » Статті » Мої статті |
Актуалізація –
відтворення в пам’яті учня знань, уявлень, життєвого досвіду набутих ним
раніше. Аналіз – уявне розкладання
досліджуваного цілого на складові, виділення окремих ознак і властивостей
явища. Дидактична гра –
колективна, ціле направлена начальна діяльність, в якій кожен учасник і команда
в цілому об’єднані вирішенням головного завдання і орієнтують свою поведінку на
виграш. Дидактична структура уроку – сукупність складових елементів у побудові уроку, послідовність
і кількість яких визначається навчальною метою уроку, віковими особливостями
дітей, специфікою предмета; забезпечує цілеспрямованість і завершеність уроку. Діалогічне навчання – розмова, бесіда між двома особами, яка має на меті
пізнання, сутність предмета чи явища в процесі обміну думками суб’єктів
спілкування. Інновація педагогічна – процес створення, поширення й використання нових
засобів ( нововведень) для розв’язання тих педагогічних проблем, які досі розв’язувались
по-іншому. Інтерактивне навчання – спеціально форма організації пізнавальної діяльності,
яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за
яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Педагогічна гра – це гра, яка має суттєву ознаку – чітко поставлену мету
навчання і відповідний їй педагогічний результат, які можуть бути обґрунтовані,
виділені в явному вигляді і характеризуються навчально – пізнавальною діяльністю. Проблемне навчання – це така організація навчальних занять, яка передбачає
створення під керівництвом учителя проблемних ситуацій і активну самостійну
діяльність учнів з їх вирішення, в результаті чого відбувається творче
оволодіння професійними знаннями, навиками, уміннями і розвиток розумових
здібностей. Проблемна ситуація - обставина, коли
перед учнями постають нові умови й інформація, через що вони не можуть прийняти
рішення на основі своїх власних знань і досвіду і тому мають відшукувати нову
інформацію і набувати новий досвід. Рівні засвоєння –
послідовний перехід учня від незнання до знання; в дидактиці розрізняють такі
рівні: ознайомлення, осмислення, розуміння, запам’ятовування наростаючої
складності. Засоби навчання ( дидактичні засоби) – джерела отримання знань, формування умінь. Технологія навчання – це складова процесуальна частина дидактичної системи (
М. Чошанов) Технологія педагогічна – це системний метод створення, застосування та визначення
всього процесу викладання та засвоєння з урахування технічних і людських
ресурсів та їх взаємодії, що ставлять собі завданням оптимізацію форм освіти (
ЮНЕСКО) Форма організації навчання – конструкція окремої ланки процесу навчання, певний вид
занять ( урок, лекція, семінар, екскурсія, факультативне заняття, екзамен тощо).
| |
Переглядів: 1460 | |